Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2011

Ένα όνειρο χωρίς λόγο, μία προσμονή χωρίς αντίκρισμα.

Ανάρτηση 6.XII.08
«Το τρένο θα σφυρίξει στην Κρήτη» ήταν το πρωτοσέλιδο στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» σήμερα 06 Δεκεμβρίου, του Αγίου Νικολάου, μία φανταστική ιστορία με δισεκατομμύρια Ευρώ κι εργατώρες για πέταμα. Ένα όνειρο χωρίς λόγο μία προσμονή χωρίς αντίκρισμα.

Μία ορθή σκέψη του 19ου αιώνα για δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη επανέρχεται ξανά σήμερα μετά έναν αιώνα και δεκαπέντε χρόνια με προέκταση Rail Ships και σιδηροδρομική σύνδεση με Πελοπόννησο!!!

Σήμερα, το 2008, στην Ελλάδα ήδη πάρα πολλές υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές βρίσκονται πλέον σε αργία και πλήρη απαξίωση διότι το τραίνο είναι γενικά αργό, ακριβό και δεν εξυπηρετεί όπως σύγχρονα μέσα της εποχής μας.

Αν δούμε κι ένα παράδειγμα:
α) 1 ώρα και 43 λεπτά από τον Πειραιά ως το Κιάτο χρειάζονται με το σύγχρονο τραίνο του προαστιακού ενώ
β) 1 ώρα και 30 λεπτά χρειάζονται για ένα σημερινό Ergoplan να φτάσει από τον Πειραιά ως τα Χανιά.Τα Ergoplan δεν πλήττονται από τις καιρικές συνθήκες και δεν χρειάζονται καμιά λιμενική υποδομή πέρα από τις υπάρχουσες. ¨εχουν πολύ μικρή συντήρηση κι ελάχιστες απιτήσεις σε πληρώματα. Είναι κατηγοριοποιήμενα από τον ΙΜΟ και σχεδιασμένα από την εταιρία που σχεδίασε και κατασκεύασε τα αξιόπιστα κι αξιόπλοα Flying Dolphin που όσο κι να ακούγεται περίεργο έχουν παρουσία άνω των 40 ετών στις θάλασσες του Αιγαίου και συνεχίζουν!
Επίσης αρκετές ελληνικές εταιρίες τα έχουν περιλάβει στα άμεσα σχέδια τους αλλά η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει παγώσει κάθε νέα επένδυση προς το παρόν.

Το τραίνο για να φτάσει στα Βάτικα και την Νεάπολη θα χρειαστεί πάρα πολλά χιλιόμετρα από νέες σιδηροδρομικές γραμμές καθώς κι ένα λιμάνι για τα Rail Ships ώστε από κει να μεταφέρονται στην Κρήτη. Αυτή ι ιδέα 115 χρόνια πριν σίγουρα ήταν καλή, διότι, τότε το φορτίο μεταφερόταν χύδην και στην πλάτη. Σήμερα με τα C/V, Ο/Γ και Ε/Γ πλοία κάτι τέτοιο ούτε ως αστείο δεν μπορεί να σταθεί, πόσο μάλλον να λάβει πρωτοσέλιδο σε μεγάλη εφημερίδα.

Το κόστος και τα έτη που θα χρειαζόντουσαν είναι πάρα πολλά πέρα του ότι για την φόρτωση στα πλοία του τραίνου απαιτούνται ιδανικές καιρικές συνθήκες που στην περιοχή του Κάβο Μαλιά δεν υπάρχουν!!!